Na temelju članka 211. stavka 2. Zakona o socijalnoj skrbi („Narodne novine“ br. 18/22., 46/22., 119/22. i 71/23.) Upravno vijeće Centra za rehabilitaciju Stančić uz prethodnu suglasnost Ministarstva rada, mirovinskoga sustava, obitelji i socijalne politike (KLASA:550-06/24-01/25, URBROJ: 524-08-01-01/7-24-3 od 06. svibnja 2024. godine) na sjednici održanoj dana 23. svibnja 2024. godine donijelo je

STATUT

CENTRA ZA REHABILITACIJU STANČIĆ

DIO PRVI
OPĆE ODREDBE

Članak 1.

  1. Ovim Statutom se u Centru za rehabilitaciju Stančić (u daljnjem tekstu: Centar) uređuje status, naziv i sjedište, djelatnost, pečat, pravni položaj i imovina, zastupanje i predstavljanje, unutarnji ustroj, tijela i njihov djelokrug rada, prijam i otpust korisnika, sredstva za rad, unutarnji nadzor, javnost rada, opći akti, tajnost podataka, statusne promjene i prestanak rada te druga pitanja od važnosti za rad Centra.
  2. Izrazi koji se koriste u ovom Statutu, a imaju rodno značenje, koriste se neutralno i odnose se jednako na muški i ženski spol.

Članak 2.

  1. Osnivač Centra je Republika Hrvatska.
  2. Prava i obveze osnivača ima ministarstvo nadležno za poslove socijalne skrbi (u daljnjem tekstu: Ministarstvo).

DIO DRUGI
STATUS, NAZIV, SJEDIŠTE, DJELATNOST I PEČAT

Članak 3.

  1. Centar je osnovan Odlukom Izvršnog vijeća Republike Hrvatske dana 01.08.1955.godine.
  2. Centar je upisan u Sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu pod brojem MBS: 080297455.

Članak 4.

  1. Centar obavlja djelatnost, posluje i sudjeluje u pravnom prometu pod nazivom: Centar za rehabilitaciju Stančić.
  2. Naziv Centar istaknut je na zgradi u kojoj je sjedište i u kojoj Centar obavlja djelatnost radi koje je osnovan.
  3. Sjedište Centra je u Stančiću (Općina Brckovljani), Zagrebačka 23.
  4. Centar djelatnost može obavljati na više mjesta, dok se u sjedištu vodi poslovanje Centra.

Članak 5.

Odluku o promjeni naziva i sjedišta  Centra donosi osnivač.

Članak 6.

  1. Centar pruža socijalne usluge  djeci s teškoćama u razvoju od 0. do 18. navršene godine života i to:1. savjetovanje
    2. stručna procjena
    3. psihosocijalna podrška
    4. rana razvojna podrška
    5. pomoć pri uključivanju u programe odgoja i redovitog obrazovanja
    6. boravak
    7. organizirano stanovanje
    8. smještaj
  2. Centar pored socijalnih usluga iz stavka 1. ovog članka obavlja i djelatnost odgoja i osnovnoškolskog obrazovanja prema programima i pedagoškim standardima koje propisuje ministar za poslove odgoja i obrazovanja.
  3. Centar pruža socijalne usluge odraslim osobama s invaliditetom – osobama s intelektualnim oštećenjem, osobama s intelektualnim oštećenjem uz dodatna oštećenja (mentalna, tjelesna, osjetilna i druga oštećenja zdravlja) te osobama s poremećajima iz autističnog spektra i to:1. savjetovanje
    2. stručna procjena
    3. psihosocijalna podrška
    4. pomoć u kući
    5. socijalno mentorstvo
    6. boravak
    7. organizirano stanovanje
    8. smještaj
    9. usluga osobne asistencije koju pruža osobni asistent ili videći pratitelj
  4. Centar obavlja i druge poslove koji se odnose na:1. Podršku korisnicima i pružateljima izvaninstitucijskih oblika smještaja
    2. Informiranje zainteresiranih osoba o udomiteljstvu, pružanje stručne pomoći i potpore udomiteljima i korisnicima, provođenje edukacije udomitelja i ostale djelatnosti propisane Zakonom o udomiteljstvu.
    3. Predlaganje i poticanje aktivnosti u području socijalne skrbi na lokalnoj razini
    4. Procjenjivanje potreba korisnika i sudjelovanje u donošenju socijalnog plana za područje jedinice područne ( regionalne ) samouprave i grada Zagreba
    5. Poticanje i razvijanje volonterskog rada, rada, organiziranje i provođenje stručne i studentske prakse
    6. Obavljanje drugih poslova na temelju zakona i statuta Centra.
  5. Centar obavlja i druge djelatnosti koje služe i povezane su s osnovnom djelatnošću, sukladno propisima koji reguliraju te druge djelatnosti

Članak 7.

  1. Centar može promijeniti djelatnost.
  2. Odluku o promjeni djelatnosti donosi Upravno vijeće uz prethodnu suglasnost Ministarstva.

Članak 8.

  1. Centar ima pečat okruglog oblika promjera 38 mm s nazivom i sjedištem Centra.
  2. Odlukom ravnatelja uređuje se broj pečata, način njihova korištenja te osobe odgovorne za njihovo čuvanje.

DIO TREĆI
PRAVNI POLOŽAJ I IMOVINA

Članak 9.

Centar posluje samostalno i obavlja svoju djelatnost u skladu i na način određen zakonom kojim se uređuje osnivanje i ustrojstvo ustanova, zakonom kojim se uređuje djelatnost socijalne skrbi, ovim Statutom, općim aktima Centra i pravilima struke.

Članak 10.

U pravnom prometu Centar stječe prava i preuzima obveze, može biti vlasnik pokretnih i nepokretnih stvari, stranka je u postupku pred sudom i drugim tijelima s javnim ovlastima sukladno pozitivnim propisima i ovom Statutu.

Članak 11.

  1. Za obveze u pravnom prometu Centar odgovara cjelokupnom svojom imovinom.
  2. Osnivač Centra odgovara solidarno i neograničeno za njegove obveze.

Članak 12.

Imovinu Centra čine sva sredstva – nekretnine, pokretnine, novac i prava koja je Centar pribavio od osnivača, koja je stekao pružanjem usluga ili ih je pribavio iz drugih izvora (darovi, potpore i dr.).

Članak 13.

Ako u obavljanju djelatnosti iz članka 6. ovoga Statuta Centra ostvari dobit, ta se dobit upotrebljava isključivo za obavljanje i razvoj djelatnosti i za unapređenje rada Centra sukladno pozitivnim propisima i ovom Statutu.

Članak 14.

Promet novčanih sredstava obavlja se preko poslovnog računa Centra.

DIO ČETVRTI
ZASTUPANJE I PREDSTAVLJANJE

Članak 15.

  1. Centar predstavlja i zastupa ravnatelj.
  2. Ravnatelj ne može bez posebne ovlasti Upravnog vijeća ili Ministarstva nastupati kao druga odgovorna osoba i s Centrom sklapati ugovore u svoje ime i za svoj račun, u svoje ime a za račun drugih osoba, ili u ime i za račun drugih osoba.
  3. Ravnatelj može dati punomoć drugoj osobi za zastupanje Centra u pravnom prometu. Punomoć može dati samo u granicama svojih ovlasti i u skladu s odredbama zakona kojim se uređuju obvezni odnosi.
  4. Ravnatelj određuje osobe ovlaštene za potpisivanje financijske i druge dokumentacije.

DIO PETI
UNUTARNJI USTROJ

Članak 16.

  1. Rad Centra organiziran je u sjedištu Centra i u četiri podružnice.
  2. Podružnice posluju pod nazivom i sa sjedištem koje glasi :1. Centar za rehabilitaciju Stančić, Podružnica Dugo Selo I, sa sjedištem u Dugom Selu, Oštarijaševa 6 ( dalje u tekstu : Podružnica Dugo Selo I )
    2. Centar za rehabilitaciju Stančić, Podružnica Dugo Selo II, sa sjedištem u Dugom Selu, Marije Jurić Zagorke 6 ( dalje u tekstu : Podružnica Dugo Selo II )
    3. Centar za rehabilitaciju Stančić, Podružnica Sesvete, sa sjedištem u Zagrebu, Borisa Papandopulla 13 ( u daljnjem tekstu : Podružnica Sesvete )
    4. Centar za rehabilitaciju Stančić, Podružnica Vrbovec, sa sjedištem u Vrbovcu, Zagrebačka ulica 38 ( u daljnjem tekstu : Podružnica Vrbovec )
  3. Podružnice obavljaju Statutom propisanu djelatnost i posluju pod nazivom Centra i svojim nazivom i pri tome navode svoje sjedište i sjedište Centra.
  4. Podružnice nisu pravne osobe, te njihovom djelatnošću i poslovanjem prava i obveze stječe Centar.
  5. Podružnice Centra upisuju se u sudski registar i upisnik ustanova socijalne skrbi.
  6. Ustroj, način rada i radna mjesta u Centru pobliže se uređuju općim aktom.

Članak 17.

  1. U Sjedištu Centra, pružaju se socijalne usluge :
    • odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem te odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem uz dodatna oštećenja (mentalna, tjelesna, osjetilna i druga oštećenja zdravlja) te osobama s poremećajima iz autističnog spektra i to:
    1. smještaj
    2. savjetovanje
    3. stručna procjena
    4. pomoć u kući

    • djeci s teškoćama u razvoju i to :

    1. smještaj

  2. Sjedište  obavlja i druge poslove koji se odnose na:
    1. Podršku korisnicima i pružateljima izvaninstitucijskih oblika smještaja
    2. Informiranje zainteresiranih osoba o udomiteljstvu, pružanje stručne pomoći i potpore udomiteljima i korisnicima, provođenje edukacije udomitelja i ostale djelatnosti propisane Zakonom o udomiteljstvu
    3. Predlaganje i poticanje aktivnosti u području socijalne skrbi na lokalnoj razini
    4. Procjenjivanje potreba korisnika i sudjelovanje u donošenju socijalnog plana za područje jedinice područne ( regionalne ) samouprave i grada Zagreba
    5. Poticanje i razvijanje volonterskog rada, rada, organiziranje i provođenje stručne i studentske prakse
    6. Obavljanje drugih poslova na temelju zakona i statuta Centra.
  3. Sjedište obavlja i druge djelatnosti koje služe i povezane su s osnovnom djelatnošću, sukladno propisima koji reguliraju te druge djelatnosti.

Članak 18.

  1. U Podružnici Dugo Selo I  pružaju se socijalne usluge  djeci s teškoćama u razvoju i to:
    1. savjetovanje
    2. stručna procjena
    3. psihosocijalna podrška
    4. rana razvojna podrška
    5. pomoć pri uključivanju u programe odgoja i redovitog obrazovanja
    6. boravak
    7. organizirano stanovanje
  2. U Podružnici Dugo Selo I  se  pored socijalnih usluga iz stavka 1. ovog članka obavlja i djelatnost odgoja i osnovnoškolskog obrazovanja  prema programima i pedagoškim standardima koje propisuje ministar za poslove odgoja i obrazovanja.
  3. Podružnica Dugo Selo I obavlja i druge poslove koji se odnose na:
    1. Podršku korisnicima i pružateljima izvaninstitucijskih oblika smještaja
    2. Informiranje zainteresiranih osoba o udomiteljstvu, pružanje stručne pomoći i potpore udomiteljima i korisnicima, provođenje edukacije udomitelja i ostale djelatnosti propisane Zakonom o udomiteljstvu
    3. Predlaganje i poticanje aktivnosti u području socijalne skrbi na lokalnoj razini
    4. Procjenjivanje potreba korisnika i sudjelovanje u donošenju socijalnog plana za područje jedinice područne ( regionalne ) samouprave i grada Zagreba
    5. Poticanje i razvijanje volonterskog rada, rada, organiziranje i provođenje stručne i studentske prakse
    6. Obavljanje drugih poslova na temelju zakona i statuta Centra.
  4. Podružnica Dugo Selo I obavlja i druge djelatnosti koje služe i povezane su s osnovnom djelatnošću, sukladno propisima koji reguliraju te druge djelatnosti.

Članak 19.

  1. U Podružnici Dugo Selo II pružaju se socijalne usluge :
    • odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem te odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem uz dodatna oštećenja (mentalna, tjelesna, osjetilna i druga oštećenja zdravlja) te osobama s poremećajima iz autističnog spektra i to:
    2. organizirano stanovanje
    3. stručna procjena
    4. socijalno mentorstvo
    5. psihosocijalna podrška
    6. boravak
    7. usluga osobne asistencije koju pruža osobni asistent ili videći pratitelj

    • djeci s teškoćama u razvoju i to :
    1. organizirano stanovanje

  2. Podružnica Dugo Selo II obavlja i druge poslove koji se odnose na :
    1. Podršku korisnicima i pružateljima izvaninstitucijskih oblika smještaja
    2. Informiranje zainteresiranih osoba o udomiteljstvu, pružanje stručne pomoći i potpore udomiteljima i korisnicima, provođenje edukacije udomitelja i ostale djelatnosti propisane Zakonom o udomiteljstvu
    3. Predlaganje i poticanje aktivnosti u području socijalne skrbi na lokalnoj razini
    4. Procjenjivanje potreba korisnika i sudjelovanje u donošenju socijalnog plana za područje jedinice područne ( regionalne ) samouprave i grada Zagreba
    5. Poticanje i razvijanje volonterskog rada, rada, organiziranje i provođenje stručne i studentske prakse
    6. Obavljanje drugih poslova na temelju zakona i statuta Centra.
  3. Podružnica Dugo Selo II obavlja i druge djelatnosti koje služe i povezane su s osnovnom djelatnošću, sukladno propisima koji reguliraju te druge djelatnosti.

Članak 20.

  1. U Podružnici Sesvete pružaju se socijalne usluge :
    • odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem te odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem uz dodatna oštećenja (mentalna, tjelesna, osjetilna i druga oštećenja zdravlja) te osobama s poremećajima iz autističnog spektra i to:
    1. organizirano stanovanje
    2. stručna procjena
    3. socijalno mentorstvo
    4. psihosocijalna podrška
    5. boravak
    6. usluga osobne asistencije koju pruža osobni asistent ili videći pratitelj

    • djeci s teškoćama u razvoju i to :
    1.organizirano stanovanje

  2. Podružnica Sesvete obavlja i druge poslove koji se odnose na :
    1. Podršku korisnicima i pružateljima izvaninstitucijskih oblika smještaja
    2. Informiranje zainteresiranih osoba o udomiteljstvu, pružanje stručne pomoći i potpore udomiteljima i korisnicima, provođenje edukacije udomitelja i ostale djelatnosti propisane Zakonom o udomiteljstvu
    3. Predlaganje i poticanje aktivnosti u području socijalne skrbi na lokalnoj razini
    4. Procjenjivanje potreba korisnika i sudjelovanje u donošenju socijalnog plana za područje jedinice područne ( regionalne ) samouprave i grada Zagreba
    5. Poticanje i razvijanje volonterskog rada, rada, organiziranje i provođenje stručne i studentske prakse
    6. Obavljanje drugih poslova na temelju zakona i statuta Centra.
  3. Podružnica Sesvete obavlja i druge djelatnosti koje služe i povezane su s osnovnom djelatnošću, sukladno propisima koji reguliraju te druge djelatnosti.

Članak 21.

  1. U Podružnici Vrbovec pružaju se socijalne usluge  djeci s teškoćama u razvoju i to:
    1. savjetovanje
    2. stručna procjena
    3. psihosocijalna podrška
    4. rana razvojna podrška
    5. pomoć pri uključivanju u programe odgoja i redovitog obrazovanja
    6. boravak
    7. organizirano stanovanje

    te socijalne usluge odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem te odraslim osobama s intelektualnim oštećenjem uz dodatna oštećenja (mentalna, tjelesna, osjetilna i druga oštećenja zdravlja) te osobama s poremećajima iz autističnog spektra i to:

    1.organizirano stanovanje
    2. stručna procjena
    3.psihosocijalna podrška
    4.boravak
    5.socijalno mentorstvo
    6.savjetovanje

  2. U Podružnici Vrbovec se  pored socijalnih usluga iz stavka 1. ovog članka obavlja i djelatnost odgoja i osnovnoškolskog obrazovanja  prema programima i pedagoškim standardima koje propisuje ministar za poslove odgoja i obrazovanja.
  3. Podružnica Vrbovec obavlja i druge poslove koji se odnose na:1. Podršku korisnicima i pružateljima izvaninstitucijskih oblika smještaja
    2. Informiranje zainteresiranih osoba o udomiteljstvu, pružanje stručne pomoći i potpore udomiteljima i korisnicima, provođenje edukacije udomitelja i ostale djelatnosti propisane Zakonom o udomiteljstvu
    3. Predlaganje i poticanje aktivnosti u području socijalne skrbi na lokalnoj razini
    4. Procjenjivanje potreba korisnika i sudjelovanje u donošenju socijalnog plana za područje jedinice područne ( regionalne ) samouprave i grada Zagreba
    5. Poticanje i razvijanje volonterskog rada, rada, organiziranje i provođenje stručne i studentske prakse
    6. Obavljanje drugih poslova na temelju zakona i statuta Centra
  4. Podružnica Vrbovec obavlja i druge djelatnosti koje služe i povezane su s osnovnom djelatnošću, sukladno propisima koji reguliraju te druge djelatnosti.

Članak 22.

Djelatnost i poslovanje podružnica organiziraju i vode voditelji podružnica.

Voditelje podružnica imenuje i razrješava ravnatelj uz suglasnost Upravnog vijeća između zaposlenih radnika Centra.

Uvjeti i postupak imenovanja za voditelje podružnica  pobliže se uređuju općim aktom.

DIO ŠESTI
TIJELA CENTRA

Upravno vijeće

Članak 23.

  1. Centrom upravlja Upravno vijeće, koje čine tri predstavnika osnivača, jedan predstavnik radnika zaposlen u Centru i jedan predstavnik korisnika Centra odnosno njegov zakonski zastupnik.
  2. Predstavnici osnivača u Upravnom vijeću moraju imati najmanje završen specijalistički diplomski stručni ili diplomski sveučilišni studij odnosno integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij.
  3. Članove Upravnog vijeća, predstavnike osnivača i korisnika, imenuje osnivač na mandat od četiri godine.
  4. Člana Upravnog vijeća, predstavnika korisnika, predlažu korisnici Centra na skupu korisnika.
  5. Člana Upravnog vijeća, predstavnika radnika zaposlenih u Centru, na mandat od četiri godine imenuje i razrješava radničko vijeće, a ako ono nije utemeljeno, predstavnika radnika biraju radnici na slobodnim i neposrednim izborima, tajnim glasanjem, sukladno općim propisima o radu.
  6. Upravno vijeće Centra dužno je 90 dana prije isteka mandata obavijestiti osnivača o isteku mandata člana Upravnog vijeća.
  7. Predsjednika i zamjenika predsjednika Upravnog vijeća biraju članovi Upravnog vijeća između predstavnika osnivača.

Članak 24.

  1. Predsjednik Upravnog vijeća ili član Upravnog vijeća Centra može biti razriješen i prije isteka mandata:1. na osobni zahtjev
    2. ako bez opravdanog razloga ne obavlja poslove predsjednika ili člana upravnog vijeća utvrđene zakonom, aktom o osnivanju i statutom Centra
    3. ako svojim nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Centru veću štetu ili veće smetnje u njegovu radu ili
    4. zbog drugih opravdanih razloga
  2. Članu Upravnog vijeća, predstavniku radnika, osim u slučajevima iz stavka 1. ovoga članka, mandat prestaje i u slučajevima:1. prestanka radnog odnosa u Centru ili
    2. ako počini težu povredu radne obveze.
  3. Članu Upravnog vijeća – predstavniku korisnika Centra , osim u slučajevima iz stavka 1. ovoga članka mandat prestaje i prestankom korištenja usluga Centra.
  4. Odluku o razrješenju člana upravnog vijeća, predstavnika osnivača i predstavnika korisnika Centra kojemu je osnivač ili suosnivač Republika Hrvatska donosi ministar nadležan za poslove socijalne skrbi.
  5. Odlukom o razrješenju člana upravnog vijeća iz stavka 4. ovog članka, imenuje se novi član Upravnog vijeća kojemu mandat traje do isteka mandata razriješenog člana Upravnog vijeća.

Članak 25.

Upravno vijeće Centra obavlja poslove u skladu s aktom o osnivanju, a osobito:

1. donosi Statut i druge opće akte koje je ovlašten donositi
2. donosi program rada i razvoja Centra na prijedlog ravnatelja te nadzire njihovo izvršenje
3. donosi financijski plan, usvaja financijske izvještaje i izvještaje o izvršenju financijskog plana
4. odlučuje o potrebi ulaganja i nabavci vrjednije opreme za Centar i nadzire uporabu tih sredstava
5. odlučuje o stjecanju, opterećenju i otuđenju pojedinačne vrijednosti nekretnina i pokretnina u vlasništvu i druge imovine te izvođenju investicijskih radova u vrijednosti od 26.540,00 do 66.360,00 eura bez PDV samostalno, a iznad tog iznosa uz suglasnost osnivača, osim ako se radi o projektima koji se u potpunosti financiraju iz EU fondova
6. imenuje ravnatelja Centra uz prethodnu suglasnost ministra nadležnog za poslove socijalne skrbi i sklapa s njim ugovor o radu u punom radnom vremenu za mandatno razdoblje
7. donosi odluku o razrješenju ravnatelja prije isteka mandata
8. osniva stručna, nadzorna i savjetodavna tijela
9. donosi odluku o promjeni ili proširenju djelatnosti Centra uz suglasnost Ministarstva
10. predlaže Ministarstvu statusne promjene Centra,
11. donosi odluke u drugom stupnju u svezi s predmetima u kojima se odlučuje o pojedinim pravima radnika
12. odlučuje o udruživanju u zajednicu ustanova uz suglasnost Ministarstva
13. odlučuje o svim drugim pitanjima iz djelatnosti Centra koja nisu stavljena u nadležnost drugih tijela
14. obavlja i druge poslove propisane ovim Statutom i drugim općim aktima Centra.

Članak 26.

  1. Upravno vijeće obavlja poslove iz svoje nadležnosti na sjednicama.
  2. Upravno vijeće pravovaljano raspravlja i odlučuje kada je na sjednici nazočno više od polovice ukupnog broja članova.
  3. O pitanjima iz svoje nadležnosti Upravno vijeće odlučuje većinom glasova svih članova.
  4. Konstituirajuću sjednicu Upravnog vijeća saziva i dnevni red predlaže ravnatelj ili druga osoba ovlaštena za zastupanje.
  5. Sjednice Upravnog vijeća priprema, predlaže dnevni red, saziva i vodi predsjednik Upravnog vijeća jednom u tri mjeseca, a po potrebi i češće.
  6. Predsjednik Upravnog vijeća dužan je sazvati sjednicu na zahtjev ravnatelja, odnosno većine članova Upravnog vijeća.
  7. Upravno vijeće donosi Poslovnik o radu Upravnog vijeća kojim se pobliže ureduju pitanja koja nisu regulirana odredbama Zakona o socijalnoj skrbi i ovog Statuta.

Članak  27.

Članovi Upravnog vijeća mogu ostvariti pravo na naknadu za rad ako Centar za tu namjenu ima osigurana sredstva.

 Članak 28.

Za proučavanje i razmatranje pojedinih stručnih i drugih pitanja od značaja za rad i odlučivanje Upravnog vijeća i za pripremanje i praćenje izvršavanja odluka, Upravno vijeće može osnivati radne skupine i druga tijela, a može angažirati i stručne osobe.

Ravnatelj

Članak 29.

  1. Voditelj Centra je ravnatelj.
  2. Ravnatelj ima sljedeće ovlasti:1. ravnatelj to osobno zahtijeva
    2. nastane neki od razloga koji prema posebnim propisima ili općim propisima o radu dovode do prestanka radnog odnosa
    4. je nastupila zapreka iz članka 261. stavka 1. Zakona o socijalnoj skrbi i iz članka 39. stavka 2. Zakona o ustanovama.
    3. ravnatelj bez opravdanog razloga ne provodi program rada Centra koji je donijelo Upravno vijeće
    4. ravnatelj u svojem radu ne postupa u skladu s propisima i općim aktima Centra, neopravdano ne izvršava odluke Upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njima
    5. ravnatelj nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Centru veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost zbog čega su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti ili
    6. je nalazom inspekcije ustanovljena teža povreda propisa i općih akata Centra ili su utvrđene teže nepravilnost u radu ravnatelja.

Članak 30.

  1. Za ravnatelja Centra može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:1. ima završen specijalistički diplomski stručni ili diplomski sveučilišni studij odnosno integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij socijalnog rada, socijalne politike, prava, psihologije, socijalne pedagogije, edukacijske rehabilitacije, logopedije, medicine, sociologije, filozofije, kineziologije, pedagogije, ekonomije, politologije, novinarstva, javne uprave, informatike ili završen studij odgovarajuće vrste za rad na radnom mjestu odgojitelja predškolske djece, učitelja ili nastavnika ili završen studij iz polja likovne ili glazbene umjetnosti
    2. ima najmanje pet godina radnog iskustva s propisanom kvalifikacijom i
    3. nepostojanje zapreke iz članka 261. stavka 1. Zakona o socijalnoj skrbi i iz članka 39. stavka 2. Zakona o ustanovama.
  2. Kandidat za ravnatelja Centra pored ispunjavanja uvjeta iz stavka 1. ovog članka, mora imati i hrvatsko državljanstvo.
  3. Kandidat za ravnatelja Centra, a koji je član Upravnog vijeća, ne može sudjelovati u raspravi i donošenju odluke o prijedlogu da se njega imenuje za ravnatelja Centra.

Članak 31.

  1. Osoba imenovana za ravnatelja Centra sklapa s Upravnim vijećem ugovor o radu u punom radnom vremenu, na vrijeme od četiri godine.
  2. Ako je za ravnatelja imenovana osoba koja je u Centru imala ugovor o radu na neodređeno vrijeme, po isteku mandata ima se pravo vratiti na poslove na kojima je prethodno radila ili na druge odgovarajuće poslove, u protivnom joj prestaje radni odnos.
  3. Na radno mjesto osobe imenovane za ravnatelja zasniva se radni odnos s drugom osobom.
  4. Osobi koja je imenovana za ravnatelja Centra istekom mandata, ako ne bude ponovno imenovana ravnateljem, Centar je dužan ponuditi sklapanje ugovora o radu za poslove za koje ispunjava uvjete.

Članak 32.

Upravno vijeće dužno je razriješiti ravnatelja Centra i prije isteka mandata na koji je izabran ako:

1. ravnatelj to osobno zahtijeva
2. nastane neki od razloga koji prema posebnim propisima ili općim propisima o radu dovode do prestanka radnog odnosa
3. je nastupila zapreka iz članka 261. stavka 1. Zakona o socijalnoj skrbi i iz članka 39. stavka 2. Zakona o ustanovama.
4. ravnatelj bez opravdanog razloga ne provodi program rada Centra koji je donijelo Upravno vijeće
5. ravnatelj u svojem radu ne postupa u skladu s propisima i općim aktima Centra, neopravdano ne izvršava odluke Upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njima
6. ravnatelj nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Centru veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost zbog čega su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti ili
7. je nalazom inspekcije ustanovljena teža povreda propisa i općih akata Centra ili su utvrđene teže nepravilnost u radu ravnatelja

Članak 33.

  1. U slučaju razrješenja ravnatelja prije isteka mandata ili ako se na raspisani natječaj nitko ne prijavi ili nitko od prijavljenih kandidata ne bude izabran, do imenovanja ravnatelja na temelju natječaja Upravno vijeće imenuje vršitelja dužnosti ravnatelja, najduže do godinu dana.
  2. Osoba imenovana za vršitelja dužnosti ravnatelja mora ispunjavati uvjete za ravnatelja iz članka 205. stavka 1. i 2. Zakona o socijalnoj skrbi.

Članak  34.

  1. Ravnatelja Centra u slučaju privremene spriječenosti u obavljanju ravnateljskih poslova zamjenjuje stručni radnik ili drugi radnik Centra, koji ima završen integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij prava ili ekonomije, a kojega odredi ravnatelj.
  2. Stručni radnik ili drugi radnik iz stavka 1. ovoga članka koji zamjenjuje ravnatelja ima prava i dužnosti obavljati poslove ravnatelja čije se izvršenje ne može odgađati.

Voditelj Podružnice

Članak 35.

  1. Voditelja Podružnice imenuje ravnatelj između zaposlenih stručnih radnika Centra, uz suglasnost Upravnog vijeća Centra na mandat od četiri godine.
  2. Za voditelja Podružnice može biti imenovana osoba koja ispunjava sljedeće uvjete:1. ima završen specijalistički diplomski stručni ili diplomski sveučilišni studij odnosno integrirani preddiplomski i diplomski sveučilišni studij socijalnog rada, socijalne politike, prava, psihologije, socijalne pedagogije, edukacijske rehabilitacije, logopedije, medicine, sociologije, filozofije, kineziologije, pedagogije, ekonomije, politologije, novinarstva, javne uprave, informatike ili završen studij odgovarajuće vrste za rad na radnom mjestu odgojitelja predškolske djece, učitelja ili nastavnika ili završen studij iz polja likovne ili glazbene umjetnosti
    2. ima najmanje pet godina radnog iskustva s propisanom kvalifikacijom i
    3. nepostojanje zapreke iz članka 261. stavka 1. Zakona o socijalnoj skrbi.
  3. Osoba koja je imenovana za voditelja Podružnice, nakon prestanka mandata ima pravo   povratka na prijašnje poslove, a do povratka na prijašnje poslove mijenja je osoba s kojom   se radni odnos zasniva na određeno vrijeme.

Članak 36.

Ravnatelj je dužan razriješiti voditelja Podružnice i prije isteka mandata na koji je izabran ako:

1. voditelj Podružnice to osobno zahtijeva
2. nastane neki od razloga koji prema posebnim propisima ili općim propisima o radu dovode do prestanka radnog odnosa
3. je nastupila zapreka iz članka 261. stavka 1. Zakona o socijalnoj skrbi
4. voditelj Podružnice bez opravdanog razloga ne provodi program rada Centra koji je donijelo Upravno vijeće
5. voditelj Podružnice u svojem radu ne postupa u skladu s propisima i općim aktima Doma, neopravdano ne izvršava odluke ravnatelja, Upravnog vijeća ili postupa u suprotnosti s njima
6. voditelj Podružnice nesavjesnim ili nepravilnim radom prouzroči Centru veću štetu, zanemaruje ili nemarno obavlja svoju dužnost zbog čega su nastale ili mogu nastati veće smetnje u obavljanju djelatnosti ili su utvrđene teže nepravilnosti u radu voditelja Podružnice.

Stručno vijeće

Članak 37.

  1. Centar ima stručno vijeće koje čine svi stručni radnici Centra koji obavljaju djelatnost socijalne skrbi u Centru.
  2. Stručno vijeće donosi poslovnik kojim se uređuje način izbora predsjednika i zamjenika predsjednika te način rada i donošenje odluka, a poslovnikom se može odrediti uži sastav stručnog vijeća i postupak izbora užeg sastava stručnog vijeća, pri čemu je potrebno osigurati zastupljenost svih struka stručnih radnika koje pružaju usluge korisnicima Centra.
  3. Stručno vijeće raspravlja i daje ravnatelju i upravnom vijeću mišljenja i prijedloge o:1. stručnim pitanjima koja se odnose na djelatnost socijalne skrbi
    2. ustroju Centra
    3. utvrđivanju programa stručnog rada
    4. potrebi stručnog usavršavanja stručnih radnika i
    5. drugim stručnim pitanjima vezanim za rad Centra.
  4. Kada se raspravlja o poslovima iz stavka 3. ovog članka, predsjednik Stručnog vijeća dužan je sudjelovati u radu Upravnog vijeća bez prava glasa.

Stručni tim

Članak 38.

  1. Centar ima stručne timove u sjedištu i podružnicama Centra kojeg čine: socijalni radnik, edukacijski rehabilitator, psiholog, zdravstveni radnik, korisnik, roditelj ili skrbnik, a po potrebi se uključuje i drugi stručni radnici i vanjski suradnici.
  2. Stručni tim na osnovu korisnikovih potreba i interesa donosi zajedničko mišljenje o primjerenoj vrsti, trajanju i učestalosti usluga i aktivnosti koje se uvrštavaju u njegov individualni plan podrške.
  3. Stručni tim vodi voditelj stručnog tima kojeg bira Stručno vijeće uz suglasnost voditelja podružnice i ravnatelja.
  4. Voditelj stručnog tima o prijedlozima i zaključcima informira sve stručne i druge radnike koji su u direktnom radu s korisnikom.
  5. Na sjednicama stručnog tima vodi se zapisnik.

Etičko povjerenstvo

Članak 39.

  1. Radi savjetovanja Centra u pitanjima etičkog kodeksa te razvoja i primjene etičkih standarda u Centru se osniva Etičko povjerenstvo.
  2. Etičko povjerenstvo donosi mišljenja o načelnim pitanjima kao i o usklađenosti ponašanja u konkretnim slučajevima s načelima i odredbama Etičkog kodeksa.
  3. Etičko povjerenstvo imenuje ravnatelj uz suglasnost Stručnog vijeća, na rok od četiri godine.
  4. Etičko povjerenstvo ima tri člana, a za svakog člana povjerenstva imenuje se najmanje jedan zamjenik.

DIO SEDMI
PRIJAM I OTPUST KORISNIKA

Članak 40.

  1. Prijam i otpust korisnika obavlja se na temelju uputnice ili rješenja Hrvatskog zavoda za socijalni rad.
  2. Socijalnu uslugu pomoći u kući Centar može pružati i na temelju ugovora.
  3. O prijemu i otpustu korisnika odlučuje komisija.
  4. Način rada komisije pobliže se uređuje općim aktom kojeg donosi ravnatelj.

DIO OSMI
SREDSTVA ZA RAD

Članak 41.

Sredstva za rad Centra osiguravaju se iz:

1. državnog proračuna
2. darova fizičkih i pravnih osoba
3. obavljanja djelatnosti i
4. drugih izvora.

Članak 42.

  1. Sredstva za rad i poslovanje Centra koriste se samo za namjene utvrđene Zakonom te Financijskim planom Centra.
  2. Ako Centar u obavljanju svoje djelatnosti ostvari višak prihoda, taj se višak prihoda upotrebljava isključivo za razvoj i obavljanje djelatnosti Centra.

Članak 43.

  1. Centar donosi Financijski plan prije početka godine na koju se plan odnosi.
  2. Ako se Financijski plan ne donese u propisanom roku, donosi se Privremeni financijski plan za najduže prva tri mjeseca proračunske godine
  3. Odluku o Financijskom planu i Privremenom financijskom planu donosi Upravno vijeće.

Članak 44.

Ravnatelj Centra je nalogodavac za izvršenje Financijskog plana Centra.

Članak 45.

Ravnatelj je dužan, u propisanim rokovima, obliku i sadržaju, sastaviti i Upravnom vijeću Centra dostaviti na usvajanje Financijsko izvješće i Izvještaj o izvršenju Financijskog plana Centra.

DIO DEVETI
JAVNOST RADA

Članak 46.

  1. Rad Centra je javan.
  2. Centar je dužan pravodobno i istinito obavještavati javnost o obavljanju djelatnosti ili dijela djelatnosti za koju je osnovan.
  3. Za obavještavanje javnosti Centar može izdavati periodične biltene, publikacije, podnositi izvješća o svom djelovanju, odnosno na druge načine obavještavati javnost o svom djelovanju.
  4. Centar je dužan osobi koja to traži dati informaciju o obavljanju svoje djelatnosti i omogućiti uvid u dokumentaciju, osim ako se radi o poslovnoj ili profesionalnoj tajni ili kada se tražena informacija odnosno dokumentacija odnosi na osobne podatke fizičkih osoba.
  5. O obavještavanju javnosti brine ravnatelj ili osoba koju on ovlasti.
  6. Osoba iz stavka 5. ovog članka dužna je putem sredstava javnog priopćavanja (tisak, radio, televizija, internet) obavještavati javnost o djelatnosti i radu Centra i davati izjave.

DIO DESETI
UNUTARNJI NADZOR

Članak 47.

  1. Unutarnji nadzor provodi se na temelju posebnog propisa, općeg akta Centra i Godišnjeg plana i programa provedbe unutarnjeg nadzora.
  2. Godišnji plan i program provedbe unutarnjeg nadzora iz stavka 1. ovoga članka Centar je dužan izraditi najkasnije do 31. prosinca tekuće godine za sljedeću godinu.
  3. Unutarnji nadzor detaljnije je reguliran općim aktom o unutarnjem nadzoru.

Članak 48.

  1. Radnici imaju pravo biti obaviješteni o radu i poslovanju Centra te nalazima i upozorenjima inspekcijskih i stručnih nadzora nad radom Centra, putem oglasne ploče Centra ili na skupu radnika.
  2. Upravno vijeće i ravnatelj obvezni su osigurati i omogućiti redovito i pravodobno obavješćivanje radnika Centra o pitanjima od interesa za ostvarivanje njihovih prava, obveza i interesa iz radnog odnosa.
  3. Radnici Centra imaju u svakome trenutku pravo uvida u opće akte Centra.

Članak 49.

Centar je dužan na propisani način voditi evidenciju i dokumentaciju o korisniku, vrstama usluga i drugim pitanjima važnim za rad Centar i o tome dostavljati izvješće Ministarstvu.

DIO JEDANAESTI
OPĆI AKTI

Članak 50.

Opći akti Centra su statut, pravilnici, poslovnici i drugi akti kojima se na opći način ureduju pojedina pitanja od značenja za obavljanje djelatnosti i poslovanje Centra.

Članak 51.

  1. Pravilnici kao opći akti u Centru su:

    1. pravilnik o radu
    2. pravilnik o unutarnjoj sistematizaciji
    3. pravilnik o mjerilima i načinu korištenja nenamjenskih donacija i vlastitih prihoda
    4. pravilnik o provedbi postupka jednostavne nabave
    5. pravilnik o unutarnjem nadzoru
    6. pravilnik o zaštiti na radu
    7. pravilnik o zaštiti od požara
    8. pravilnik o kućnom redu
    9. pravilnik o stručnom usavršavanju i osposobljavanju radnika
    10. pravilnik o prijemu i otpustu korisnika
    11. pravilnik o poslovnoj i profesionalnoj tajni i
    12. ostali opći akti koje je potrebno donijeti prema odredbama posebnih propisa.

  2. Poslovnici kao opći akti Centra su:

    1. poslovnik o radu Upravnog vijeća i
    2. poslovnik o radu Stručnog vijeća
    3. poslovnik o radu Etičkog povjerenstva.

Članak 52.

  1. Upravno vijeće donosi Statut, Pravilnik o radu, Pravilnik o unutarnjoj sistematizaciji, Pravilnik o mjerilima i načinu korištenja nenamjenskih donacija i vlastitih prihoda i Pravilnik o provedbi postupka jednostavne nabave uz prethodnu suglasnost Ministarstva, te Poslovnik o radu Upravnog vijeća.
  2. Stručno vijeće donosi Poslovnik o radu Stručnog vijeća.
  3. Ostale opće akte donosi ravnatelj.

Članak 53.

  1. Opći akti Centra stupaju na snagu osmoga dana od dana objave na oglasnoj ploči Centra.
  2. Iznimno od odredbe stavka 1. ovoga članka, zbog osobito opravdanih razloga opći akti stupaju na snagu prvoga dana od dana objave na oglasnoj ploči Centra.
  3. Opći akti ne mogu imati povratno djelovanje.
  4. Izmjene i dopune općih akata donose se općim aktom iste pravne snage i po istom postupku po kojem je taj opći akt donesen.
  5. Za tumačenje odredbi općih akata nadležan je donositelj.

Članak 54.

Opći akti, a osobito oni kojima se ureduju prava, obveze i odgovornost radnika moraju biti dostupni svakom radniku.

Članak 55.

  1. Opći akti moraju biti u suglasnosti sa zakonom i ovim Statutom.
  2. U slučaju njihove nesuglasnosti, primjenjivat će se odgovarajuće odredbe zakona i Statuta.
  3. Ocjenu nesuglasnosti Statuta i ostalih općih akata daje Upravno vijeće koje ujedno inicira postupak međusobnog usklađivanja tih općih akata u smislu stavka 1. i 2. ovog članka.

DIO DVANAESTI
TAJNOST PODATAKA

Članak 56.

Poslovnom tajnom smatraju se podaci koji su zakonom, drugim propisom ili općim aktom Centra  utvrđeni kao poslovna tajna, planovi i mjere fizičko-tehničke zaštite objekata i imovine te mjere informacijske sigurnosti.

Članak 57.

Kao tajna čuvaju se i podaci:

– koji se kao poslovna tajna saznaju od tijela državne uprave, drugih tijela javnih vlasti i drugih pravnih i fizičkih osoba
– koji se odnose na poslove koje Centar obavlja s Vladom Republike Hrvatske i Ministarstvom unutarnjih poslova, ako su zakonom, drugim propisom ili općim aktom označeni kao tajni podaci
– koji sadrže ponude i prijave na natječaj, do objavljivanja rezultata natječaja
– koji su zakonom, drugim propisom ili općim aktom donesenim na temelju zakona utvrđeni kao tajni podaci od posebnog gospodarskog značenja.

Članak 58.

  1. Profesionalnom tajnom smatraju se podaci o osobnom i obiteljskom životu radnika Centra i korisnika, kao i podaci drugih fizičkih osoba koje radnici Centra  saznaju ili obrađuju u obavljanju svojih poslova, ili koje saznaju članovi Upravnoga vijeća Centra i sve osobe koje prisustvuju sjednicama Upravnog vijeća na kojima je iznesen takav podatak te članovi drugih tijela Centra, za koje postoji obveza čuvanja prema posebnom zakonu, a čije bi neovlašteno otkrivanje bilo protivno propisuju kojim se uređuje zaštita osobnih podataka.
  2. Profesionalnom tajnom smatraju se i podaci o osobama o kojima Centar  vodi evidenciju pohranjenu u informatičkom sustavu Centra  i drugi podaci utvrđeni općim aktom Centra.

Članak 59.

  1. Podatke koji se smatraju tajnom trećim osobama smije dati na uvid ravnatelj Centra i osoba koju ravnatelj za to ovlasti pisanom punomoći, pod uvjetima utvrđenim zakonom.
  2. Povreda dužnosti čuvanja tajne predstavlja težu povredu radne obveze i osnova je za naknadu eventualno pretrpljene štete.
  3. O čuvanju tajne brine se ravnatelj Centra.

Članak 60.

  1. Centar poduzima odgovarajuće tehničke, kadrovske i organizacijske mjere za zaštitu osobnih podataka od gubitka, uništenja, nedopuštenog pristupa, nedopuštene promjene, nedopuštenog objavljivanja i svake druge zlouporabe, u skladu s propisom kojim se uređuju zaštita osobnih podataka.
  2. Radnici Centra i članovi tijela Centra  koji u sklopu svojih poslova obrađuju ili saznaju za podatke koji se smatraju profesionalnom tajnom obvezno potpisuju izjavu o povjerljivosti.
  3. Centar je prilikom obrade osobnih podataka ili prilikom povjeravanja obrade osobnih podataka drugoj pravnoj ili fizičkoj osobi dužan postupati u skladu s propisom kojim se uređuje zaštita osobnih podataka.
  4. Centar je kao voditelj zbirke osobnih podataka ovlašten dati podatke na korištenje drugim primateljima u okviru zakonom utvrđene djelatnosti, prema uvjetima propisanim propisom kojim se uređuje zaštita osobnih podataka i posebnim zakonom.

DIO TRINAESTI
STATUSNE PROMJENE

Članak 61.

O statusnim promjenama Centra odlučuje osnivač ustanove.

DIO ČETRNAESTI
PRESTANAK RADA

Članak 62.

Centar prestaje postojati kada se ispune uvjeti i pretpostavke iz zakona kojim je uređeno osnivanje i ustrojstvo ustanova odnosno drugim zakonom.

DIO PETNAESTI
IZMJENE I DOPUNE STATUTA

Članak 63.

Izmjene i dopune Statuta donosi Upravno vijeće Centra uz prethodnu suglasnost Ministarstva.

DIO ŠESNAESTI
TUMAČENJE ODREDBI STATUTA

Članak 64.

Za tumačenje odredbi Statuta ovlašteno je Upravno vijeće Centra.

Članak 65.

  1. Opći akti određeni ovim Statutom, a čije je donošenje u nadležnosti Upravnog vijeća, donijet će se u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog Statuta.
  2. Opći akti određeni ovim Statutom, a čije je donošenje u nadležnosti ravnatelja, donijet će se u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ovog Statuta.

Članak 66.

Na pitanja koja nisu uređena ovim Statutom, na odgovarajući način se primjenjuju odredbe zakona kojim je uređeno osnivanje i ustrojstvo ustanova, zakona kojim je uređena djelatnost socijalne skrbi i drugi zakoni.

Članak 67.

  1. Nakon što ga po dobivenoj prethodnoj suglasnosti Ministarstva donese Upravno vijeće Centra, Statut će se objaviti na oglasnoj ploči u sjedištu Centra.
  2. Ovaj Statut stupa na snagu osmog dana od dana objave na oglasnoj ploči Centra.

Članak 68.

Stupanjem na snagu ovog Statuta prestaje važiti Statut Centra za rehabilitaciju Stančić, Klasa: 012-03/21-01/4, Urbroj:238/04-94-01-21-1 koji je stupio na snagu 24.09.2021 .g.

KLASA: 012-03/24-01/1
URBROJ: 238/04-94-02/01-24-1

Ovaj Statut objavljen je na oglasnoj ploči Centra dana 27. svibnja 2024. godine te stupa na snagu 03. lipnja 2024. godine.